Generation Mobile 2012 - najważniejsze wydarzenie dla branży mobile w Polsce

150x110

W dniach 29-30 marca w Warszawie miała miejsce pierwsza edycja konferencji Generation Mobile 2012 organizowanej przez Antyweb i NoNoobs, poświęconej najważniejszemu trendowi na rok 2012 czyli zjawiskom związanym z rozwojem rynku mobile. Celem konferencji było przede wszystkim omówienie aktualnej sytuacji na rynku mobilnym w Polsce i na świecie,  zapoznanie z najnowszymi trendami, w tym dynamicznie rosnącej appifikacji, problemom związanym z tworzeniem i monetyzacją aplikacji mobilnych. Ważnym elementem Generation Mobile była premiera dedykowanego badania przeprowadzonego przez organizatorów wspólnie z Polskimi Badaniami Internetu oraz wręczenie wyróżnień dla najlepszych aplikacji mobilnych.

Organizatorzy Generation Mobile położyli duży nacisk na stronę merytoryczną prezentacji, zaprosili ekspertów z dużym doświadczeniem w obszarze mobilnym. Najświeższe dane o polskim rynku mobilnym przedstawione w wynikach badania przeprowadzonego przez PBI wywołały dyskusję wśród uczestników konferencji dotyczącą np. liczby użytkowników smartfonów poszczególnych marek. Swoimi doświadczeniami podczas konferencji dzielili się przedstawiciele firm oferujących systemy do płatności (Antony Hicks z PayPal i Michał Bzowy z Przelewy24), banki (Miłosz Brakoniecki z BZWBK), specjaliści/deweloperzy aplikacji mobilnych (Kamil Brzeziński z Allegro i Marcin Rudolf z Xyologic), fachowcy od reklamy mobilnej (Antje Gallo z Madvertise) czy też eksperci z firm, które dzięki kanałowi mobilnemu zbudowały aktywne kanały dystrybucji treści i sprzedaży (Andrzej Morawski z Groupon, Marcin Beme z Audioteki i Emil Pawłowski z Redefine). Podczas konferencji miała również miejsce premiera nowego przedsięwzięcia O2- Love Mobile, które przedstawił Maciej Zaremba, a Monika Mikowska z Janmedia zaprezentowała wyniki raportu użyteczności aplikacji mobilnych banków.

„Konferencja udała się znakomicie – komentuje Agnieszka Świtkowska, co-founder NoNoobs –Ciekawe wyniki zaprezentowaliśmy we wspólnym badaniu z PBI. Wygląda na to, że smartfon staje się najbardziej osobistym urządzeniem jaki posiadamy, być może nawet najbardziej osobistym w historii!

Zarówno użytkownicy smartfonów jak i telefonów użytkują te urządzenia równie często w sytuacjach, w których według reguł dobrego wychowania nie powinno się z nich korzystać. Na przykład w teatrze, kościele czy w trakcie rodzinnego obiadu. Jedynie 21 proc. Posiadaczy smartfonów powstrzymuje się od używania aparatów w takich sytuacjach! Wkrótce pełne wyniki raportu będą dostępne na stronie GenerationMobile.pl – dodaje.”

 Dużym zainteresowaniem cieszyły się też prelekcje zagranicznych gości, wśród których były wystąpienia dotyczące rynku reklamy mobilnej - przedstawiana przez europejskiego lidera w tej kategorii czyli Madvertise, trendów w mobilnych płatnościach (PayPal) czy też  sposobów na przenoszenie klasycznej prasy w obszary mobilne (na przykładzie francuskiego dziennika Le Figaro). PayPal zaprezentował swoje najnowsze rozwiązanie PayPay Here, a Groupon - Groupon Now. Niestety obie usługi działają na razie jedynie w Stanach Zjednoczonych, premiery europejskie nie są jeszcze znane. Warto nadmienić, że polski rynek mobilny jest już mocno rozwinięty, a polskie firmy mogą z sukcesem rywalizować na lokalnych i międzynarodowych rynkach.

 „Generation Mobile 2012 to konferencja mające na celu przedstawienie jak największej liczby wartościowych danych z rynku mobilnego oraz zainspirować do działań w tym obszarze – mówi Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs – Mieliśmy dwa premierowe raporty, sporo prezentacji analitycznych, ekspertów z polski i z zagranicy. Dzięki muzyce specjalne zmiksowanej na potrzeby Generation Mobile 2012 staraliśmy się stworzyć atmosferę służącą wymianie doświadczeń i inspiracji. Rynek mobilny jest ważny praktycznie dla każdego rodzaju biznesu ze względu na to, że smartfon czy telefon staje się naszym podstawowym środkiem komunikacji, które mamy zawsze przy sobie – komentuje Dariusz Sokołowski.” 

Podczas Generation Mobile 2012 miał również miejsce finał konkursu na najlepsze polskie aplikacje mobilne. Z prawie 140 zgłoszonych aplikacji Jury w składzie Zoe Adamowicz, Michał Brański, Kamil Brzeziński, Krzysztof Kowalczyk, Bartłomiej Gola oraz Wojtek Przyłęcki nagrodziło po 5 programów w trzech głównych systemach. Ze strony organizatorów w wyborach uczestniczyli Grzegorz Marczak oraz Dariusz Sokołowski. Partnerem Konkursu była grupa Allegro, a Partnerami Konferencji były firmy Przelewy 24, Groupon, PayPal, BZ WBK, GG, O2, Zanox, Hostersi, Playsoft oraz Naviexpert.

„Nie spodziewaliśmy się tak dużej liczby zgłoszeń – komentuje Grzegorz Marczak, Antyweb – było ich aż 136! Ciężkie zadanie do oceny wszystkich, ale udało się dzięki pomocy naszych ekspertów z Jury. Najwięcej dostaliśmy zgłoszeń na platformę iOS, potem na Androida, a następnie na Windows Phone.

Zgłaszane były zarówno aplikacje dużych jak i małych firm, rozrywkowe i użytkowe, aplikacje tworzone przez pasjonatów jak i wyspecjalizowane agencje. Widać, że rynek aplikacyjny rozwija się niezwykle dynamicznie, a w przyszłorocznej edycji konkursu musimy wprowadzić kategorie tematyczne – dodaje”.

 

Więcej na: www.generationmobile.pl

W kategorii IOS wyróżnienia otrzymały:

Jelly Defense, The Milky Way, Scrumpad pro, ING Mobilem, Nokaut Skaner

 

W kategorii Android wyróżnienia otrzymały:

Scrobble FM, EduKoala, Listonic, OpenFM, jakdojadePL

 

W kategorii Windows Phone wyróżnienia otrzymały:

Translator Pro, Yanosik, Transportoid dla WP, CleverToDo, Polskie Radio


Organizator:

NoNoobs.pl S.A. (www.nonoobs.pl)

NoNoobs.pl S.A. prowadzi działalność w zakresie organizacji konferencji i targów tematycznych związanych z nowymi technologiami. Spółka zamierza również uruchomić serwis informacyjno-społecznościowy skierowany do branży internetowej. Tematyka witryny obejmować będzie takie zagadnienia, jak internet, e-commerce, reklama internetowa, social media oraz finansowanie biznesów internetowych. Spółka zrealizowała z sukcesem konferencję i raport Game Industry Trends 2011, Generation Mobile 2012 a w najbliższym czasie planuje Revenue Trends.